لیست اختراعات رضا ابراهيمي
اين دستگاه شامل قسمت ها و مكانيزم هاي مختلفي است كه طراحي اين مكانيزم ها با توجه به خواص فيزيكي و مكانيكي بوته انواع حبوبات انجام گرفته و اين مكانيزم ها قابليت انعطاف پذيري بالايي دارند تا اپراتور بتواند دستگاه را در بهترين حالت كاركرد تنظيم كند اين دستگاه با توجه به قابليت انعطاف پذيري بالا در مكانيزم ها ميتواند پاسخ گوي تمامي شرايط پيشبيني نشده زمين، خاك، اب و هوا، رطوبت، ارتفاع محصول، حجم بوته محصول، و ديگر عوامل پيشبني نشده باشد. دستگاه علاوه بر حمل و نقل آسان و هزينه تمام شده كمتر، ميتواند با اتصال به انواع تراكتور كار كند و دستگاه با استفاده از يك شاسي به راحتي و سريع به تراكتور متصل ميشود. از آنجايي كه حبوبات مخصوصا لوبيا گياهي است كه در زمان برداشت، خم شده و دركف كرت قرار مي گيرد و به اصطلاح مي خوابد بايد مكانيزمي طراحي شود كه بتواند گياه را همانند وقتي كه با دست چيده مي شود، ابتدا از كف كرت بلند كند و سپس ساقه را قطع كند. براي انجام اين عمل يك مكانيزم شانه بلند كننده و پيكاپ طراحي شده كه اين كار را به خوبي انجام ميدهد. براي اين كه سر خوردن و بالا آمدن بوته ها از روي شانه بلند كننده بهتر انجام شود و بوته ها بين دندانه هاي آن گير نكند و همچنين راه حركت بوته ها بسته نشود، پيكاپ كه داراي طوقه است بالاي سر آن قرار گرفته تا بوته ها را با اعمال نيرو توسط انگشتي هاي فنري به حركت درآورد. همچنين طراحي طوقه بر روي چرخ فلك به اين منظور است كه بوته ها به چرخ فلك گير نكند و دور آن نپيچد. بوته ها پس از حركت بر روي شانه ي بلند كننده، بالا آمده و چرخ فلك به ادامه ي آن كمك مي كند. پس از اينكه بوته ها به اندازه ي كافي از روي سطح زمين بالا آمدند تيغه هاي برش، آنها را از كف قطع مي كند. ادامه ي حركت بوته هاي قطع شده با كمك چرخ فلك انجام مي شود. بوته ها روي دندانه ي شانه اي حركت كرده و در آخر به ارامي بر روي زمين قرار مي گيرد. در اين دستگاه يكي از چرخ هاي تنظيم ارتفاع داخل كرت قرار گرفته و ديگري بيرون از آن قرار ميگيرد تا از روي محصولات چيده شده رد نشود . تمامي كانيزم ها نيروي خود را از تراكتور ميگيرند.
دستگاه "اتوماتيك فشار متناوب لوله تراشه دوكافه" يك طراحي جديد در زمينه مهندسي پزشكي مي باشد ومورد استفاده آن در بيماراني است كه نيازمند به استفاده از لوله داخل تراشه (ETT) جهت برقراري راه هوائي باز ، تهويه مكانيكي و يا حفظ راه هوايي از آسپيراسيون ترشحات مي باشند. لوله تراشه هاي يك كافه ومعمول عوارضي از جمله ايسكمي، نكروز تراشه و در نتيجه ايجاد تنگي، فيستول و خونريزي را بدنبال داشته و از سوي ديگر نمي توان ترشحات تجمع يافته در پشت كاف را حتي با ساكشن ترشحات ته حلق خارج نمود و عدم تخليه موجب ميكروآسپيراسيون و پنوموني در بيمار مي گردد تاكنون راه حل هاي مختلفي از جمله استفاده از كاف هاي با حجم زياد وفشار كم، تنظيم دقيق فشار كاف ونيز پر و خالي نمودن متناوب كاف لوله تراشه ارائه واجراء گرديده است كه هنوز نتوانسته است بطور مناسبي عوارض فوق را كاهش دهد. بر اساس مشكل موجود، طراحي وساخت دستگاه "اتوماتيك فشار متناوب لوله تراشه در كافه" و با هدف كاهش عوارض فوق صورت گرفته است. اتصال دستگاه فوق به يك لوله تراشه در كافه با مجراي ساكشن ترشحات قادر است تا هر يك از كيسه هاي هوائي (كاف) لوله تراشه را بطور متناوب و با فشار وزمان تنظيم شده پر و خالي نموده ونيز ترشحات تجمع يافته در پشت كاف را قبل از خالي شدن آن تخليه نمايد. همچنين ميزان فشار كاف نيز بطور دائم بر روي دستگاه نمايش داده شده و در صورت تغييرات فشاري آلارم دستگاه پرستار را مطلع خواهد نمود.
محافظت از مخازن و فراورده هاي نفتي به عنوام يكي از مهمترين سرمايه ملي ايران. بدين منظور وسيله اي لازم است تا به تناسب نوع حريقB با دبي و حجم مناسب بتوان از فاصله دور نسبت به اطفاي اقدام نمايند .
محصول توليدي، يك نوع كود مايع ارگانيك، به رنگ قهوه اي تيره يا سياه رنگ است. اين محلول، هم به عنوان كود مايع و هم به عنوان آفت كش قابل استفاده است. اين كـــــود مايع ارگانيك، داراي هـورمونهاي رشـد گياه، شامـل اكسين،سيتوكينين و جيبرلين، ميكـروارگـانيسـمهـاي مختـلف ماننـد باكتري هاي مفيد مثل ازتوباكتر، تركيباتي كه از بيماري هاي قارچي و ميكروبي جلو گيري مي كند و آنزيم هاي متعدد است. اين محصول يك نوع كود مايع صد درصد طبيعي و ارگانيك است.
با توجه به اهميت مصرف سوخت در دنيا و اهميت الودگي هاي پر خطر با كمك سيستم پردازشگر سوخت ميتوانيم اين مشكلات را حل كنيم. اين سيستم طبق كار كرد و تست هاي فراوان يك مكانيزم ساده ،ارزان وعملي دارد كه ميتوان كاهش قابل ملاحظه اي در مصرف سوخت و كم كردن الايندگي داشته باشد. كه ما اين سيستم را براي يكي از كم مصرف ترين خودروي ايران كه پرايد مي باشد طراحي ، ساخت و عملياتي كرده ايم. اين سيستم بر پايه اثر گرما بر مولكول و شكست مولكولي كار خود را انجام داده و انرژي مصرف شده براي فرايند خود را از خروجي موتور كه اگزوز ميباشد تامين ميكند و هيچ گونه نيرويي يا انرژي مستقيم از موتور نميگيرد كه به اين نوع مصرف combonent heat power گفته كه به اختصار chp مي گويند. پردازشگر سوخت با انرژي گرمايي ميتواند شكست مولكولي را انجام دهد اما اين انرژي گفته شده در موتور به اندازهاي نيست كه بتواند شسكت مولكولي را انجام دهد ولي ما توانسته ايم با اندازه گيري دقيق و محاسبات فيزيكي ،عملي وعلمي تبديل انرژي هاي هدر رفته در موتور بنزين سوز 4 زمانه احتراق داخلي به چند نيرو به نام هاي نيروي مغناطيسي كه با استفاده از قطب نما اندازه گيري شده است نيروي گردابي كه از طريق نوع ساختار پردازشگر سوخت بدست مي ايد نيروي كشش معكوس كه در سيستم چرخش هواي موتور وجود دارد نيروي گريز از مركز كه اين نيرو هم با استفاده از نوع ساختار اين سيستم به وجود مي ايد. كه جميع كل اين نيروهاي توليد شده اثر مستقيم بر روي مولكول مورد نظر مي گذارد و به گرماي خروجي موتور كمك ميكند تا بتواند اثر گذاري بيشتر بر روي مولكول اب بگذارد و شكست مولكولي را انجام دهد. با مصرف كردن اب (هر نوع ابي ) و شكستن مولكولهاي اب به هيدروژن و اكسيژن با بنزين و هوا يك مخلوط همگن را مي سازد . بهتر سوختن اين مخلوط نسبت به بنزين در موتور راندمان كار موتور را بالا برده و به همين علت مصرف سوخت را در موتور به ميزان 25%تا 30% كاهش ميدهد كه با تست هاي انجام شده اين فرايند به اثبات رسيده است وبه همين علت الاينده هاي پرخطر كمتر توليد ميشود كه اين امر باعث ميشود كه الايندگي هواي اين موتور به ميزان 2 برابر كمتر شود كه با تست هاي انجام شده كه در مركز تست فني اين امر به اثبات رسيده است.
اين گيره از دو بازوي اصلي تشكيل شده است و يك پيچ تنظيم ساخته شده است و اين امكان را به فرد مي دهد كه در كوتاه ترين زمان ممكن بتواند محل خونريزي را مسدود و خونريزي را مهار نمايد. همچنين در نمونه طراحي شده مزيت ديگري كه نسبت به نمونه كانادايي افزوده شده است مجرايي براي تزريق مواد و دارو در محل جراحت مي باشد. نمونه ساخته شده از جنس آلومينيوم سوئيسي بوده و طراحي و ساخت آن مدت چهار ماه به طول انجاميد و بالغ بر شصت مليون ريال هزينه در بر داشته كه در صورت توليد انبوه قابليت توليد با مواد كامپوزيتي داشته و هزينه آن به صورت چشمگيري كاهش مي يابد. اين وسيله جزو مواردي است كه ميتواند در كيت اورژانس، اورژانس هاي جراحي و كيف هاي امدادي جنگي گنجانده شود.
در اختراع حاضر روشي جديد جهت ضد ميكروب كردن سطح كاشي و سراميك در يك فرايند پخت سوم ارائه شده است. همچنين از پودر تيتانا براي ايجاد خاصيت آنتي باكتريال استفاده شده است. در اين راستا ابتدا پوشش آنتي باكتريال توسط مخلوط سازي سوسپانسيون آبي ذرات تيتانا (TiO2) با چسب در يك ميكسر آماده مي شود. سپس پوشش آماده شده، به روش اسپري كردن بر روي سطح كاشي اعمال مي گردد. در نهايت جهت دائمي كردن پوشش آنتي باكتريال و پايدار سازي آن، كاشي در كوره رولري در دماي 800-500 درجه سانتيگراد پخت مي گردد.
اخيرا در بسياري از دانشگاه هاي فني و مهندسي و مراكز تحقيقاتي وابسته به نانو، پژوهشگران سنسورهايي مبتني بر نانو ذرات فريت مي سازند. اين نانو سنسورها در برابر گازهاي مختلف حساس بوده و از خود مقاومت الكتريكي نشان مي دهد. براي تست و ارزيابي خروجي اين سنسورها نياز به تنظيم پارامترهايي از قبيل دما، غلظت گاز، ميزان گاز و نوع گاز مي باشد تا بتوان به اين وسيله سنسور ساخته شده را در شرايط مختلفي قرار داد و بهترين خروجي آن را تشخيص و ثبت نمود. دستگاه ساخته شده قادر است هفت عدد نانو سنسور ساخته شده توسط محققان را به صورت همزمان مانيتور كند و نتايج خروجي را در قالب گراف هايي بر روي كامپيوتر ترسيم و ذخيره نمايد. اين دستگاه داراي ويژگي هايي از قبيل تنظيم و تثبيت دما با استفاده از كنترل كننده نوع PID است كه مي تواند دماي سنسورهاي ساخته شده را از 0 تا 350 درجه تغيير دهد. همچنين داراي ساختاري جهت تبديل گاز مايع به بخار گاز جهت هدايت و برخورد به سطح سنسورها مي باشد. اين دستگاه كمك مي كند تا محققان بتوانند عملكرد نانو سنسورهاي ساخته شده را بررسي نمايند و با تكيه بر نقاط قوت آن ها سنسورهايي با عملكرد بهتر بسازند. در حقيقت موضوع اصلي اين پروژه طراحي سامانه بيني الكترونيكي و مطالعه انتخاب گري نانو حساسه هاي مختلف به صورت همزمان مي باشد؛ به طوري كه نمودارهاي حاصل از هر يك از حساسه ها استخراج و در نهايت به واسطه يك نرم افزار نمايش داده مي شوند. در واقع مي توان چندين حساسه را در اين بيني الكترونيكي قرار داد و تمام آن ها را در شرايط يكساني از نظر دما، نوع گاز، ميزان گاز و... مورد آزمايش قرار داد.
ياتاقان¬هاي مغناطيسي فعال (AMB) كه در سال¬هاي اخير كاربرد زيادي در حوزه مهندسي مكانيك و برق پيدا كرده¬اند، شافت را با نيروي مغناطيسي به حالت تعليق در مي¬آورند. عدم تماس روتور با AMB و در نتيجه عدم وجود اصطكاك، باعث فرسودگي كمتر و عمر بيشتر سيستم شده و به اين ترتيب هزينه¬هاي تعمير و نگه¬داري را كاهش مي¬دهد. بنابراين AMB داراي ويژگي¬هاي متمايزي نسبت به ياتاقان معمولي مي¬باشد كه منجر به كاربرد بيشتر آن در ماشين¬هاي دوار با سرعت بالا مي¬شود. همچنين عدم نياز به روغنكاري، دقت كنترلي بالا و توانايي كار در محيط¬هاي با تغييرات دمايي بالا يا خلاء، از ديگر مزيت¬هاي AMB به حساب مي¬آيد. از طرفي به دليل اينكه AMB داراي خواص غيرخطي زياد است، سيستم¬هاي روتور – AMB داراي پاسخ ديناميكي پيچيده¬اي هستند كه ممكن است در آن پديده¬هاي غيرخطي متعددي مانند پرش ، حركات شبه¬تناوبي ، آشوبناك و ... مشاهده شود. بنابراين مطالعه ديناميك غيرخطي پيچيده سيستم روتور – AMB از اهميت خاصي برخوردار است. براي تحليل رفتار ديناميكي پيچيده روتور در AMB، مدل¬هاي تئوري متعددي ارائه شده است كه براي بررسي اين مدل¬ها نيز روش¬هاي مختلفي از جمله روش¬هاي عددي وجود دارد. روش¬هاي عددي بر مبناي شبيه¬سازي مسئله مورد نظر با معادلات رياضي حاكم بر مسئله مي¬باشند. حال اينكه روش عددي اتخاذ شده چقدر درست است و يا اينكه جواب¬هاي ما چقدر با واقعيت تطبيق دارد نكته مهمي است كه بايد به كمك نتايج تجربي و آزمايشگاهي مورد بررسي قرار گيرد. بنابراين در اين پژوهش، يك دستگاه تست پارامترهاي موثر بر رفتار ارتعاشي سيستم روتور – AMB همراه با ياتاقان¬هاي كمكي، طراحي و ساخته شده است. به كمك اين دستگاه مي¬توان رفتار ارتعاشي يك روتور تعليق شده در AMB و تماس با ياتاقان¬هاي كمكي را به ازاي پارامترهاي مختلف، به صورت تجربي مشاهده و بررسي نمود.
روغنكاري در موتور وظايف مهمي را از جمله روانسازي قسمتهاي متحرك، به حداقل رساندن اصطكاك و فرسايش، كمك به كاهش درجه حرارت و جذب ذرات معلق حاصل از احتراق، ايفا مي كند. روغن داخل كارتر، توسط اويل پمپ به قطعات موتور ارسال مي شود و آنها را تحت فشار، روغنكاري مي نمايد. معمولاً اويل پمپها به سه صورت چرخدنده اي، ژيروتوري و پره اي در خودروها طراحي و نصب مي شوند. از مزيتهاي اويل پمپهاي پره اي مي توان به ضربان كم جريان، سطح صداي بسيار پايين و كاركرد در محدوده وسيعي از سرعتها اشاره نمود. در سرعتهاي بالا كاهش بيش از حد فشار در قسمت مكش پمپ، باعث تبخير موضعي سيال و ايجاد حبابهايي ميشود (پديده كاويتاسيون). با وقوع كاويتاسيون، سطح نويز و ارتعاش افزايش يافته و عملكرد پمپ به شدت تحت تأثير قرار مي گيرد. اويل پمپ جديدي كه در اين پروژه براي موتور EF7 طراحي شده است، هنگام كاهش بيش از حد فشار در قسمت مكش، با بازخوراني كردن مسيري از سيال پرفشار به قسمت مكش به كمك يك شير سلونوئيدي، قادر است از وقوع پديده كاويتاسيون جلوگيري كند. از طرفي نياز موتور به روغن در شرايط كاري مختلف، يكسان نيست. در اويل پمپهاي جابجايي ثابت (اويل پمپ فعلي موتور EF7)، در حالتي كه حجم كم روغن مورد نياز باشد، دبي خروجي قابليت تنظيم نداشته و فشار وارد بر اويل پمپ افزايش مي يابد. اين در حالي است كه در اويل پمپهاي جابجايي متغير (اويل پمپ طراحي شده در اين پروژه براي موتور EF7)، در شرايطي كه حجم كم روغن مورد نياز باشد، با كم كردن خروج از مركزيت روتور و استاتور، دبي خروجي كم شده و مانع از بالا رفتن فشار روي اويل پمپ مي شود. لذا با جلوگيري از اعمال گشتاور منفي روي موتور، مصرف سوخت و نتيجتاً آلايندگي كاهش پيدا مي كند بدون آنكه در كار موتور خللي ايجاد شود.
موارد یافت شده: 71